آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

تیمهائی که حق حضور در لیگ را ندارند

بازدید : 475 |
درباره : ورزشی , |
تاریخ : شنبه 17 تیر 1391 زمان : 13:05

پرسپولیس، استقلال و شش تیم دیگر حق حضور در لیگ را ندارند...

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، مس، پیکان، صبا، صنعت نفت و راه‌آهن به عنوان تیم‌های بدهکاری نام برد که حق حضور در لیگ امسال را نخواهند داشت.

اسماعیل حسن زاده در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره وضعیت باشگاه‌های بدهکار و اینکه کمیته انضباطی در برخورد قاطع با تیم‌های لیگ برتری بدهکار چقدر می‌تواند آزادانه عمل کند؟ اظهار کرد: خوشبختانه در این زمینه رییس و اعضای هیات رییسه فدراسیون از کمیته انضباطی خواسته‌اند تا در این زمینه سخت‌‌گیری کنیم و ما هم قصد داریم در احکام انضباطی احتمالی که صادر خواهیم کرد، اجازه فعالیت باشگاه‌های بدهکار را در لیگ برتر ندهیم.

22 تیر پایان مهلت باشگاه های بدهکار برای تسویه حساب

وی افزود: تا جایی که می‌دانم طبق زمانی که پیش از این سازمان لیگ به باشگاه‌ها اعلام کرده بود، آخرین مهلت باشگاه‌های بدهکار برای تسویه حساب با شاکیان و تعیین و تکلیف درباره بدهی‌های انضباطی که هر کدام احکام جداگانه دارد، پایان مهلت نقل و انتقالات (22تیر) است و در غیر این صورت اقدام قضایی لازم در قبال آنها صورت می‌گیرد. البته در این رابطه امروز (شنبه) جلسه‌ای با برخی مسوولان دارم که نتایج آن می‌تواند مواردی را در این رابطه روشن کند. در حال حاضر 40 باشگاه در رده‌های مختلف بدهکارند و تا زمان تعیین و تکلیف درباره بدهی‌هایشان هیچ‌کدام نمی‌توانند در لیگ‌های مربوط به خودشان بازی کنند.

سرخابی‌ها صدرنشین بدهکاران!

حسن‌زاده با بیان اینکه 8 باشگاه از میان بدهکاران لیگ برتری هستند، در بیان اسامی تیم‌های بدهکار به ایسنا گفت: باشگاه‌های بدهکار لیگ برتری عبارتند از: پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی تبریز، صبای قم، صنعت نفت آبادان، پیکان، مس کرمان و راه‌آهن. البته باشگاه‌ شاهین که فصل گذشته در لیگ برتر بود هم از جمله بدهکاران است اما برای حل این موضوع اقدام کرده است.

جلسه رسیدگی به شاکیان باشگاه شاهین یکشنبه برگزار می‌شود

رییس کمیته انضباطی با درخواست از باشگاه‌های بدهکار برای تعیین جلسه عمومی رسیدگی به مطالبات شاکیان، از برگزاری اولین جلسه برای شاهینی‌ها خبر داد و افزود: در حال حاضر ما باشگاه شاهین بوشهر را متقاعد کردیم تا برای رسیدگی به پرونده‌ها و شکایت‌های مالی مختلفی که علیه‌شان وجود دارد، جلسه عمومی روز یکشنبه (پس‌فردا) در محل سالن کنفرانس سازمان لیگ برگزار شود و هر کسی طلبی دارد که برایش حکم انضباطی صادر شده، در آن جلسه حضور یابد.

باشگاه‌های بدهکار به برگزاری جلسات عمومی ترغیب شوند

وی با تاکید بر اینکه کمیته انضباطی آمادگی دارد تا چنین جلساتی را برای سایر باشگاه‌های بدهکار برگزار کند، اظهار کرد: علاوه بر برخورد قاطعی که ما با باشگاه‌های بدهکار خواهیم داشت، باید اعلام کنم بنابر اطلاعات قانونی که مسوولان فوتبال ایران باید برای AFC ارسال کنند، بدهی‌های موجود، تراز مالی باشگاه‌ را منفی می‌کند و این مساله تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش کنفدراسیون فوتبال آسیا نیست. اگر باشگاه‌ها با برگزاری چنین جلساتی موافقت کنند، ما هم از تمامی شاکیان‌شان درخواست می‌‌کنیم جانب باشگاه‌ را هم در نظر بگیرند.

سازمان لیگ برای فعالیت لیگ برتری‌ها از ما استعلام بگیرد

حسن‌زاده خاطر نشان کرد: بعضی باشگاه‌ها که تعداد شکایت‌‌های کمتری از آنها وجود دارد، خودشان موارد را رسیدگی کنند اما به هر حال ما از مقامات اجرایی خواسته‌ایم تا شرکت دادن تمامی تیم‌ها در لیگ‌های مختلف از جمله لیگ برتر منوط به اخذ تاییدیه‌ای از کمیته انضباطی باشد. در این زمینه باید استعلام‌های لازم صورت گیرد و ما هم بنا داریم مقررات به شکل کامل اجرا کنیم.

فقط کفاشیان می‌تواند مانع اجرای قانون کمیته انضباطی شود!

رییس کمیته انضباطی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی برای اجرای صحیح مقررات و اجازه ندادن به فعالیت تیم‌های بدهکار در لیگ برتر وجود دارد و به تعبیر دیگری چه کسی می‌تواند مانع اجرای دستورالعمل‌های کمیته انضباطی شود؟ به ایسنا گفت: ما با اجازه قانونی که از هیات رییسه فدراسیون گرفتیم سعی می‌کنیم مقررات را قاطعانه اجرا کنیم. تنها شخص علی کفاشیان رییس فدراسیون می‌تواند مانع اجرای برنامه‌های ما باشد.

شرایط برای حضورم در جلسه سازمان لیگ مناسب نبود

حسن‌زاده در واکنش به انتقاد بهروان نسبت به عدم حضور او در جلسه هماهنگی مسوولان برگزاری لیگ برتر، خاطرنشان کرد: اتفاقا از دو روز قبل از برنامه هم تاریخ و ساعت برگزاری جلسه را به بنده اعلام کرده بودند اما متاسفانه شروع جلسه در ساعتی بود که بنده بخاطر شرایط ترافیکی و مشغولیتی که از قبل داشتم، امکان حضور در آن جلسه را پیدا نکردم. البته تا جایی که می‌دانم جلسه فوق یک جلسه توجیهی برای مجریان برگزاری مسابقات لیگ بود که در آن ناظران بازی‌ها هم شرکت کرده بودند.




برچسب ها : لیگ , تیم , عدم حضور , باشگاه , بدهکار , کمیته انضباطی ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش