آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

مخالفت مجلس با اجرای بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان

بازدید : 271 |
درباره : اجتماعی , سياسی , |
تاریخ : شنبه 19 بهمن 1392 زمان : 18:41

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اجرای بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشکری مخالفت کردند...


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه 93 کل کشور با مکلف کردن صندوق بازنشستگی کشوری در سازمان تامین اجتماعی با اجرای بیمه درمان تکمیلی مخالفت و با پیشنهاد «مسعود پزشکیان» مبنی بر حذف بند (د) تبصره 15 موافقت کردند.

«مسعود پزشکیان» نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که این ماده با تبصره 5 ماده 38 قانون برنامه مغایرت دارد گفت: آنچه که امروز رسم است بیمه تکمیلی در حقیقت بیمه زیرمیزی رومیزی است و الان هر اتفاقی می افتد به پزشکان ناسزا می گویند و اگر یک تا دو درصد پزشکان تخلف می کنند 90 درصد آنان را زیرسوال می برند.

در ادامه ، لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت از «محمدباقر نوبخت» سوال کرد که آیا ردیف های بیمه تکمیلی دیده شده است که با استناد به پاسخ نوبخت مغایرت این بند با برنامه پنجم را رد کرد.

پزشکیان در ادامه اظهارداشت: بیمه تکمیلی، بیمه پایه نیست در حالی که الان بیمه تکمیلی همان بیمه پایه شده است.

وی ادامه داد: علت این که پزشکان را وادار می کنیم تعرفه دولت را اجرا نکنند این است که خودمان به کسانی که به تعرفه های دولت پایبند هستند می گوییم با بیمه تکمیلی 10 برابر پول دریافت می کنند و این خلاف بازار سلامت است.

به گفته وی در حال حاضر به پزشکانی که در روستاها خدمت می کنند ماهانه یک تا دو میلیون تومان و در طی 6 ماه پرداخت می کنیم در حالی که کسانی که تعرفه دولت و چارچوب های قانون را قبول ندارند 10 برابر پول پرداخت می کنیم و این یعنی کسانی که درست کار می کنند را وادار می کنیم که کارهای درستی انجام ندهند.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این یعنی اجازه می دهید تعرفه 10 تومان 100 تومان شود و در این شرایط پزشکانی که برای دستگاه های دولتی کار می کنند اشتباه می کنند.

وی با اشاره به فاصله درآمدی بین پزشکان اظهارداشت: شرکت های بیمه حق انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی در مواردی که جزو بیمه پایه است ندارند و نباید قراردادهایی خلاف قانون منعقد کنند.

«محمدباقر نوبخت» در مخالفت با حذف بند (د) تبصره 15 که از سوی پزشکیان ارائه شد اظهارداشت: رقمی که برای بیمه تکمیلی سه میلیون عضو صندوق بازنشستگی کشوری و خانواده آنها در نظرگرفته شده 218 میلیارد تومان است که سرانه ماهیانه اعضا شش هزار تومان است.

همچنین مبلغ 149 میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی دو میلیون عضو سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و خانواده آنها با سرانه شش هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

به گفته معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، اعداد و ارقام در نظرگرفته شده برای بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح مشخص است و این بند مشکلی از نظر مغایرت با قانون برنامه پنجم توسعه ندارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نهایت با پیشنهاد حذف این بند که از سوی «مسعود پزشکیان» ارائه شد موافقت کردند و از مجموع 208 نماینده حاضر در مجلس 107 نفر به آن رای موافق دادند، 37 نفر رای مخالف و 16 نفر نیز رای ممتنع دادند.

براساس بند (د) تبصره 15 که از لایحه بودجه 93 کشور حذف شد صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح مکف می شدند به منظور اجرای بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشکری و عائله درجه یک تحت پوشش آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین براساس بند الحاقی که به دنبال بند (د) قید شده بود دولت موظف بود رزمندگان غیرشاغل دارای 12 ماه سابقه رزمندگی و پیشمرگان کرد مسلمان را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد و قرار بود اعتبارات این بند از محل ردیف بیمه ایرانیان پرداخت شود.



برچسب ها : بیمه درمان تکمیلی , بازنشستگان کشوری و لشکری , نمایندگان مجلس شورای اسلامی ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش