آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

جاسازی مواد منفجره در تجهیزات هسته‌ای ارائه شده به ایران

بازدید : 422 |
درباره : سياسی , |
تاریخ : جمعه 31 شهریور 1391 زمان : 18:43

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: مسئولان ذیربط اطلاعاتی امنیتی ما موفق به شناسایی دستگاه‌هایی که برای فعالیت‌های هسته‌ای به ما عرضه و در آن مواد منفجره کار گذاشته شده بود شدند، قرار بود این دستگاه‌ها در زمان بکارگیری منفجر و تمام سیستم را مختل کند اما در نهایت با هوشمندی متخصصان داخلی این توطئه دشمنان خنثی شد...


علاء‌الدین بروجردی با تاکید بر شیطنت‌های مکرر آژانس بین‌المللی هسته‌ای در پرونده هسته‌ای ایران اظهار داشت: همین موضوع باعث شده جمهوری اسلامی ایران همواره نگاهی توام با تردید نسبت به بازرسان آژانس داشته باشد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اظهارات فریدون عباسی نشست سالیانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین ادامه داد: روشنگری‌هایی که آقای عباسی مبنی بر انفجار در خط لوله و قطع برق و درخواست بازدید سرزده از فردو مطرح کرد بیانگر آن است که آژانس در اقدامی هماهنگ با تروریست‌ها عمل می‌کند که این موضوع مایه تاسف و تعجب است.

شرکت زیمنس باید پاسخگو باشد

وی با تاکید بر کشف شیطنت‌های آژانس از سوی نیروهای امنیتی واطلاعاتی کشور‌ یادآور شد: مسئولان ذی‌ربط اطلاعاتی ـ امنیتی ما موفق به شناسایی دستگاه‌هایی که برای فعالیت‌های هسته‌ای به ما عرضه و در آن مواد منفجره کار گذاشته شده بود شدند، قرار بود این دستگاه‌ها در زمان بکارگیری منفجر و تمام سیستم را مختل کند اما در نهایت با هوشمندی متخصصان داخلی این توطئه دشمنان خنثی شد.

بروجردی با بیان اینکه جاسازی مواد منفجره در تجهیزات ارائه شده به ایران در شرکت زیمنس آلمان انجام شده است، افزود: شرکت زیمنس باید پاسخگوی این اقدام خود باشد.

این نماینده مردم لرستان در مجلس نهم، با بیان اینکه تاکنون آژانس از همه ابزارها برای ایجاد خدشه در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بهره گرفته است، تاکید کرد: آنها در این زمینه انواع اقدامات گسترده تحقیقی، اطلاعاتی و جاسوسی را در دستور کار قرار دادند اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نکردند.

وی با تاکید بر تداوم مذاکرات ایران و ۱+۵ در سطح مقامات سیاسی، گفت: اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود حرکت‌های موذیانه و مغایر با مقررات آژانس ضد ایران، برای چندمین بار و به منظور اثبات صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود و رد شیطنت‌های آمریکا همچنان سیاست مذاکره را پیگیری می‌کند نشان دهنده آن است که ایران تاکنون هیچ حرکتی خلاف مقررات و تعهدات آژانس نداشته است.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: چنانچه در پی تخلف‌های مکرر آژانس، ایران همکاری خود با آژانس را قطع کند حق با جمهوری اسلامی ایران است.



برچسب ها : مواد منفجره , انفجار در خط لوله , تروریست‌ها , فردو , امنیتی واطلاعاتی , متخصصان داخلی , شناسایی , توطئه , شرکت زیمنس آلمان , جاسوسی ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش