آخرین اخبار روز ایران و جهان را در این سایت بخوانید.

اخبار روز ایران و جهان

روسیه آمریكا را تهدید به حمله نظامی كرد

بازدید : 475 |
درباره : سياسی , |
تاریخ : جمعه 15 اردیبهشت 1391 زمان : 20:46

رییس ستاد كل ارتش روسیه: حمله پیشگیرانه،یكی از گزینه های ما است تا زیرساخت پدافند موشكی آمریكا را در اروپا نابود كنیم....


به گزارش ایرنا،این هشدار مقام نظامی روسیه كه روز پنج شنبه در یك نشست امنیتی در مسكو عنوان شده،بازتاب بسیار وسیعی در رسانه های مكتوب و شبكه های تلویزیونی آلمان داشته است .

در همین زمینه خبرگزاری آلمانی،'د.پ.آ' نوشت:رییس ستاد كل ارتش روسیه،'نیكلای ماكاروف' روز پنج شنبه در نشستی كه با حضور كارشناسان دفاعی ناتو در مسكو برگزار شد،برنامه های واشنگتن را موجب بی ثباتی در جهان دانسته كه به گفته او بصورت وسیعی امنیت استراتژیك روسیه را به مخاطره می اندازند.

این خبرگزاری در ادامه به نقل از ماكاروف،نوشت: اگر آمریكا و ناتو با محفوظ نگه داشتن امنیت خود، امنیت همسایگان را تهدید كرده و به آن توجه نكنند ما هیچ راه دیگری نخواهیم داشت جز اینكه تصمیم مناسب و اقدامات متقابل و شایسته درمورد آنها اتخاذ كنیم .

رییس ستاد كل ارتش روسیه همچنین در این نشست خاطرنشان كرد: اقدامات متقابل نه فقط استقرار موشك های اسكندر در منطقه كالنینگراد است،بلكه برای نابودی قسمت هایی از پدافند سپر دفاع موشكی غرب نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به نوشته 'د.پ .آ'،ماكاروف همچنین ادعای آمریكا و غرب مبنی بر اینكه پدافند موشكی ناتو علیه توان موشكی ایران و كره شمالی مستقر می شود را خیال پردازی خوانده است.

روزنامه 'تاگس اشپیگل' چاپ برلین نیز درخصوص این كنفرانس و سخنان تند رییس ستاد كل ارتش روسیه،به نقل از ماكاروف نوشت: 'حمله پیشگیرانه،یكی از گزینه های ما است تا زیرساخت پدافند موشكی آمریكا را در اروپا نابود كنیم'.

وی افزود: مذاكرات به نقطه ای رسیده كه ما با دو گزینه مواجه هستیم، یا هر دو طرف به یك مناقشه و درگیری باز خواهند گشت و یا اینكه به سمت همكاری خواهیم رفت كه برای دو طرف مفید باشد.

به گزارش رسانه های آلمان ،وزیر دفاع روسیه،' آناتولی سردیوكوف' نیز در این نشست اذعان كرده كه مذاكرات درمورد سپر دفاع موشكی ناتو به بن بست رسیده است.

این گزارش می افزاید: روسیه تا امروز فقط به تهدید استقرار موشك های خود علیه غرب بسنده كرده بود اما امروز برای نخستین بار بی پروا از استفاده از این موشك ها سخن گفته است.

روسیه همیشه از آمریكا و غرب خواسته كه تضمین كتبی بدهند كه سپر دفاع موشكی ناتو تهدیدی برای منافع این كشور نخواهد بود اما آمریكا هنوز حاضر به دادن چنین تعهدی نشده است.

خبرگزاری آلمان با اشاره به اینكه هنوز از سوی مقامات این كشور درخصوص این اظهارات واكنشی مطرح نشده است به نقل از ' ولفگانگ ایشینگر' رییس كنفرانس امنیتی مونیخ و سفیر سابق آلمان در آمریكا، كه در این نشست حضور داشته است، نوشت: تهدید روسیه مبنی بر حمله پیشگیرانه در صورت استقرار پدافند دفاع موشكی در اروپا، غیرمسوولانه است.

رسانه ها آلمانی پیش بینی می كنند،'آنگلا مركل' و 'آندرس فوك راسموسن' دبیر كل ناتو كه قرار است فردا در برلین دیدارداشته باشند، بعد از این دیدار بصورت رسمی درخصوص اظهارات رییس ستاد كل ارتش روسیه موضع گیری و اظهار نظر خواهند كرد.





برچسب ها : روسيه , حمله نظامي , سپرموشكي , اروپا , آمريكا , ارتش , ناتو , غرب , آلمان , ستادكل ,
نویسنده : مدیر | نظرات (0)

اخبار مرتبط

آخرین خبرها

اسامی داوران هفته نخست لیگ برتر اعلام شد
حمله بی‌سابقه پروین به وزیر
طرح تشکیل استان آذربایجان مرزی
حسین فریدون پنجم شهریور محاکمه می شود
هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع شد
تلاش بغداد برای کاهش تنش تهران لندن
اتحادیه املاک کرج: خانه ارزان شد اما اجاره پایین نیامد
قلعه نویی: اگر فحاشی 100 هزار نفر خوب است آن را به حسن زاده تقدیم می کنم
دروازه بان برزیلی برای حضور در تیم گیتی پسند وارد ایران شد
دزدی هنگفت از جنیفرلوپز
احتمال صدور حکم سه سال حبس برای نجفی
بویینگ 80 فروند هواپیما به ایران می‌فروشد
دوقلوهای داعشی مادر خود را سر بریدند!
واکنش‌ ها به نتایج همه پرسی در انگلیس
رقم کمک هزینه مسکن نمایندگان مجلس
سود وام مسکن کاهش یافت
راز قتل بازیکن سایپا
شبکه "من و تو" جای سالار عقیلی نیست!
مذاکره هوایی ایران و آمریکا کلید خورد
قیمت روز خودروهای وارداتی در بازار+ جدول
کاهش 100 هزار تا 6 میلیونی قیمت خودرو
حضور ناو جنگی ائتلاف دریایی خلیج عدن در ۵ مایلی کشتی «ایران شاهد»
تولید یک هواپیمای جدید 70 نفره در ایران
قیمت دیپلم و لیسانس و دکترا در بازار آزاد!
شش دلیل برای خوردن شکلات تلخ
خواهرزاده فردین در سریال درحاشیه+ تصاویر
چهار باور غلط درباره دویدن
اوباما: ایران بایدبخشی‌از راه‌ حل‌ یمن باشد
ادامه روند کاهشی قیمت اوراق مسکن
ابوبکر البغدادی زخمی شده است؟

ارسال نظر برای این خبر


کد امنیتی رفرش